piątek, 6 czerwca 2014

Pierwsza awaria

Może trochę zbyt dramatyczny tytuł, ale prawda jest taka że dwa dni po zakupie pojawiła się usterka. Inną sprawą jest to, że usterki tej się spodziewałem, jako że zostałem o możliwości jej wystąpienia powiadomiony przy zakupie samochodu. Chodzi o sondę lambda.
W czasie jazdy zaświeciła się kontrolka Check Engine, ale auto jechało jakby nigdy nic. Kluczykowanie wyświetliło błąd P0158 - wysokie napięcie czujnika o2 numer 2 bank 2. Przekładając to z "jeepowego" na nasze oznacza to że czujnik za prekatalizatorem na prawym kanale wydechowym (dwie głowice więc dwa kanały) sieje zamęt pokazując wartości znacznie wyższe niż ten z lewego kanału. Nie miałem innego wyjścia jak uwierzyć komputerowi.. na razie.
Zapobiegawczo zadzwoniłem do ASO i zapytałem ile za taki czujnik, miły głos w słuchawce powiedział 450 + VAT... no trochę jakby przesada. Już po paru minutach znalazłem dokładnie taki czujnik jak potrzeba, z właściwym numerem katalogowym produkcji Denso, jako że numery się zgadzały miał kabel odpowiedniej długości i właściwą wtyczkę, nic nie trzeba było dorabiać. Cena:.. 190 zł. Innym razem ASO, zamówiłem tego Denso. Przy okazji wziąłem też kilka zapasowych żarówek itp drobiazgi. Cała przesyłka kosztowała 340 zł.
Jako że lubię wiedzieć co się dzieje i sam numer błędu w żadnym wypadku mi nie wystarcza, szarpnąłem się i zakupiłem skaner kodów OBD iCarsoft i810. To zmyślne urządzenie nie tylko pozwała odczytać błędy (to akurat można zrobić poprzez kluczykowanie) , ale również je kasować, podglądać na żywo ważne dla pracy silnika parametry, i kilka innych funkcji których jeszcze nie ogarniam. Skanerem tym podejrzałem pracę sond lambda, i rzeczywiście, trzy pracowały (w sensie zmieniały się wskazania) poza jedną która stała jak wryta na wartości 1 V. Dla pewności sprawdziłem jeszcze bezpieczniki, po czym oddałem auto znajomemu mechanikowi. Niestety wymiana sond wymaga kanału, więc samemu trudno to zrobić mieszkając na typowym blokowisku. Przy okazji wymieniłem olej w silniku i filtr oleju. Tak dla pewności po zakupie, tym bardziej że oleje i filtry dostałem od sprzedającego.
Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy, check engine już się nie pojawia, a na skanerze widzę poprawną pracę wszystkich sond.

Koszt naprawy: 190 zł sonda, 120 zł wymiana sondy i wymiana oleju. Plus żarówki i inne niezbędne drobiazgi w paczce.

Suma:
Koszta serwisowe: 340 zł (paczka) + 120 zł (robocizna) = 460 zł
Koszta dowolne: 320 zł (skaner kodów OBD)
Przebieg: 172949 km
02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0158
Copyright © OBD-Codes.com
02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0158
Copyright © OBD-Codes.com
02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0158
Copyright © OBD-Codes.com
02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0158
Copyright © OBD-Codes.com
02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0158
Copyright © OBD-Codes.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz